ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ divemag

Γιώργος Παναγιωτάκης ….Η επιτυχία δεν είναι θέμα τύχης


Στα 22 χρόνια μετράει διακρίσεις αξιοζήλευτες. Με σύμμαχο του το πείσμα και την αγάπη για τη θάλασσα ο πορεία του διαγράφετε τουλάχιστο λαμπρή…..
Στο χώρο της Ελεύθερης κατάδυσης το όνομα του είναι συνώνυμο με κάποια διάκριση αλλά και με ένα χαρακτήρα χωρίς ψεγάδια ….
Ο Γιώργος Παναγιωτάκης μιλάει στο Divemag για την μεγάλη του αγάπη που δεν είναι τίποτε άλλο από την Ελεύθερη κατάδυση…


1: πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με την ελεύθερη κατάδυση;
τα πρώτα μου αναγνωριστικά  βήματα στην ελεύθερη κατάδυση (και συγκεκριμένα στην στατική και δυναμική άπνοια), Τα ξεκίνησα σε ηλικία 18 ετών στο τοπικό κολυμβητήριο του νομού Λέσβου στην Μυτιλήνη , στο νησί όπου μεγάλωσα!
2: Τι σημαίνει για σένα η επαφή με το υγρό στοιχείο;
με το υγρό στοιχείο είχα μια ιδιαίτερη σχέση από μικρός. Στην ηλικία των 8 ετών έγινε η πρώτη μου εγγραφή σε κολυμβητικό σύλλογο. Από εκείνη την στιγμή και μέχρι σήμερα το  νερό είναι για μένα το δεύτερο σπίτι μου. Οι ατελείωτες ώρες προπόνησης  με μετέτρεψαν από ένα'' ατσούμπαλο'' σώμα που μάθαινε να κολυμπά, σε μία τέλεια υδρόβια μηχανή. Η απόδοσή μου είχε να κάνει απόλυτα με την συμπεριφορά μου απέναντι του. Μου έδινε καθημερινά να καταλάβω ότι για να πετύχεις την τέλεια  υδροβιότητα  δεν αρκεί μονάχα να πέφτεις στο νερό απλά και μόνο για να πεις  ότι το έκανες. Χρειάζεται  τέλειος συγχρονισμός, καθαρό μυαλό και απόλυτη αίσθηση της κάθε σου  κίνησης , χρειάζεται υπομονή και επιμονή για να γίνεις ένα μαζί του. Κάθε μέρα γινόμουν καλύτερος σε όλους τους τομείς της ζωής μου, το υγρό στοιχείο ήταν και είναι για μένα ο δάσκαλος μου.
3: με πολλές συμμετοχές στο ενεργητικό σου έχεις αποκτήσει μια αρκετά καλή εμπειρία. Τι θα έλεγες σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την ελεύθερη κατάδυση;
το άθλημα της ελεύθερης κατάδυσης είναι ένα από το πιο extreme σπορ στο πλανήτη. Η καλύτερη λύση για κάποιον που θέλει να μάθει το άθλημα αυτό  είναι να γραφτεί σε ένα σχολείο ελεύθερης κατάδυσης. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά αξιόλογοι και έμπειροι εκπαιδευτές οι οποίοι είναι έτοιμη να σου προσφέρουν απλόχερα τις γνώσεις σε όσους το επιθυμούν. Για τους περισσότερους  όμως, ''οι τσέπες'' δεν αντέχουν το οικονομικό κόστος που ζητούν οι εκπαιδευτές. Μία καλή εναλλακτική λύση είναι να γίνει μέλος της AIDA HELLAS, ο συγκεκριμένος σύλλογος είναι μη κερδοσκοπικός , διοργανώνει τους γνωστούς σε όλους μας αγώνες άπνοιας  καθώς επίσης σεμινάρια θεωρητικά και πρακτικά, αντίστοιχα με αυτά των εκπαιδευτικών σχολίων και σε πολύ προσιτή  τιμή! Την γνώση μπορεί να την αποκτήσει κάποιος  με πολλούς τρόπους και είναι επιλογή του να το κάνει όπως εκείνος επιθυμεί, είναι δικαίωμα του. Όμως πρέπει να γνωρίζει ότι κάθε φορά που πηγαίνει στη θάλασσα ή  στην πισίνα για να διασκεδάσει, πίσω τον περιμένει μια ολόκληρη οικογένεια. οι γερές βάσεις είναι ζήτημα ζωής  και θανάτου. Οι γνώσεις  που θα αποκομίσει από την σωστή εκπαίδευση είναι αυτές που θα του ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες να έχει κάποιο επικίνδυνο περιστατικό ο ίδιος  ή το ζευγάρι του στο μέλλον.
4: θα ήθελες να μου αναφέρεις τις επιτυχίες σου;
Αναδείχθηκα καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος αθλητής την χρόνια 2008 πετυχαίνοντας πανελλήνιο ρεκόρ στατικής άπνοιας με χρόνο   7:29 και ήμουν  μέλος της εθνικής ομάδας κατακτώντας την συγκεκριμένη χρονιά την  5η θέση στο ομαδικό παγκόσμιο πρωτάθλημα στην Αίγυπτο .  Το 2009 κέρδισα πάλι  το χρυσό μετάλλιο στο χειμερινό πανελλήνιο πρωτάθλημα στο αγώνισμα της στατική άπνοιας  με  χρόνο 7:31 και την χρονιά εκείνη  συμμετείχα με τα ελληνικά χρώματα, στο ατομικό παγκόσμιο πρωτάθλημα στην Δανία κατακτώντας την 8η θέση και καταρρίπτοντας  το πανελλήνιο ρεκόρ ξανά  με χρόνο  7:34. Στα αγωνίσματα της δυναμικής άπνοιας με πέδιλα και χωρίς, έχω κερδίσει συνολικά 7  πανελλήνια μετάλλια( 6 χάλκινα +1 αργυρό) με καλύτερες επιδόσεις τα 160m στην δυναμική με πέδιλα και 114m στην κατηγορία χωρίς πέδιλα. Στα σταθερά βάρη με πέδιλα έχω κερδίσει μία Τρίτη θέση με 65m και μία 2η στο αγώνισμα του free immersion με 71m το 2009 στο πανελλήνιο πρωτάθλημα βάθους. Μία δεύτερη θέση  με 80m στα σταθερά βάρη  στο φετινό πρωτάθλημα  και Καλύτερη αγωνιστική  επίδοση τα  85m  στο ίδιο αγώνισμα  στης 02/10/2010 στην Σαντορίνη.
5: ποιο πιστεύεις ότι είναι το μέλλον της ελεύθερης κατάδυσης στην Ελλάδα;
δυστυχώς κατά την γνώμη τα πράγματα δεν είναι και τόσο ευχάριστα! Κάθε χρόνο τα μέλη της aidahellas  γίνονται όλο και λιγότερα. Ο κόσμος πλέον αρχίζει να χάνει το ενδιαφέρον του για το άθλημα. Ρίχνοντας μια ματιά μονάχα στα περιοδικά παλαιότερων ετών αντιλαμβάνεται κανείς ότι στους αγώνες  συμμετέχουν  όλο και λιγότεροι αθλητές. Και το χειρότερο είναι ότι βλέπουμε συνεχώς παλιά πρόσωπα, δεν υπάρχει ανανέωση. Χρειαζόμαστε νέα μέλη , νέους αθλητές να ταράξουν ευχάριστα τα νερά του χώρου. Το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου μας ,απαρτίζεται από τα ίδια άτομα συνεχώς τα οποία ,κάποια στιγμή θα κλείσουν το κύκλο τους και θα πρέπει να αναλάβουν καινούργια άτομα με μεράκι, όρεξη και με  νέες ιδέες για να μπορέσει να  υπάρξει εξέλιξη . το άθλημα χρειάζεται την κατάλληλη προβολή για να μπορέσει ο κόσμος να καταλάβει επιτέλους  τι είναι αυτό που κάνουμε. προσωπικά προσπαθώ συνεχώς  να φέρω όσα περισσότερα νέα παιδία μπορώ στο χώρο της ελεύθερης κατάδυσης , θέλω να περάσω  το μήνυμα ότι δεν είναι ντροπή να πέφτεις σε έναν αγώνα άπνοιας ,ασχέτως με την επίδοσή σου. Κάντο για την εμπειρία και για να περάσεις εσύ ο ίδιος καλά, κανείς δεν πρόκειται να σε κοροϊδέψει.  Όλοι όταν ξεκινήσαμε είχαμε τον δάσκαλο μας κανείς δεν τα κατάφερε χωρίς την καθοδήγηση ενός δασκάλου ή ''μέντορα, ο μόνος τρόπος για τον ευχαριστήσεις για την πολύτιμη βοήθειά του, είναι να κάνεις ότι ακριβώς έκανε και εκείνος σε εσένα,.  Με την σειρά μου και εγώ  αισθάνομαι ότι έχω ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο ευθύνης  ως προς την εξέλιξη του αθλήματος. Πιστεύω πραγματικά ότι με λίγη προσπάθεια όλοι μας θα καταφέρουμε να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα και πιο αισιόδοξα για το μέλλον.
6:  ελεύθερη κατάδυση ή ψαροντούφεκο και γιατί;
τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι αποκλειστικά και μόνο με τους αγώνες ελεύθερης κατάδυσης. Έχω θέση αρκετά υψηλούς στόχους ως αθλητής στο συγκεκριμένο άθλημα, οπότε αυτό συνεπάγεται με αρκετές ώρες προπόνησης την εβδομάδα. Ο ελεύθερος χρόνος που μένει ο οποίος είναι κυρίως τα σαββατοκύριακα, προτιμώ να τον περνάω ξεκούραστα με την οικογένεια και τους φίλους  μου. Το ψαροντούφεκο είναι μια δραστηριότητα η οποία είναι αρκετά επίπονη  απαιτεί  να έχει κάποιος  αρκετό ελεύθερο χρόνο και χρήμα, για να μπορέσει να την πραγματοποιήσει . στην δική μου περίπτωση κάτι τέτοιο δεν υφίσταται , στο μέλλον  είναι σίγουρο πως θα ασχοληθώ με το ψαροντούφεκο  γιατί θα μου χαρίσει εμπειρίες  τις οποίες δεν έχω ζήσει μέχρι στιγμής.
7: κατά ένα μεγάλο ποσοστό η ελεύθερη κατάδυση στηρίζεται σε αυστηρούς κανόνες και στο σωστό χρόνο. Ποια η σχέση σου και με τα δύο;
Μπορώ να πω ότι έχω μια  αρκετά καλή σχέση και με τα 2. Συνηθίζω να προπονούμε κάτω από αυτές τις συνθήκες οπότε όταν έρθει η στιγμή του αγώνα είμαι σίγουρος πως όλα θα λειτουργήσουν ακριβώς όπως τα έχω σχεδιάσει. Το να πρέπει να δείξεις τον καλύτερο σου εαυτό στο συγκεκριμένο χρόνο που ορίζει ή οργάνωση, κάτι τέτοιο  είναι αρκετά ψυχοφθόρο και  απαιτεί καθημερινή εξάσκηση σε αγωνιστικές συνθήκες για να μπορέσει κάποιος να ανταπεξέλθει. Για μένα η όλη διαδικασία αποτελεί ένα πανέμορφο τελετουργικό . για να καταλάβετε τι εννοώ 2 μήνες πριν από τους αγώνες  φροντίζω πάντα να κρατάω χρόνο ακόμα και όταν φοράω την στολή μου ούτως ώστε στον αγώνα να έχω το μυαλό μου συγκεντρωμένο μόνο στην προσπάθεια μου..ίσως κάποιοι να γελούν με αυτό ,αλλά πιστέψτε με ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο..!

8: ακολουθείς κάποιο πρόγραμμα διατροφής; Αν ναι μπορείς να μας αναλύσεις το διαιτολόγιο σου;

Κατά την περίοδο της προετοιμασίας μου φροντίζω να έχω ένα ατομικό διαιτολόγιο με σκοπό την διατήρηση του σωματικού μου βάρους και λίπους στα ιδανικά επίπεδα και την  συνεχή τροφοδότηση του οργανισμού μου με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για την  όσο το δυνατόν καλύτερη αποκατάσταση μου από τις φθορές της καθημερινής προπόνησης. Κάτι τέτοιο είναι για μένα αρκετά εφικτό λόγο της ειδικότητας μου ως διαιτολόγος. το καθημερινό μου διαιτολόγιο περιλαμβάνει 5-6 γεύματα των 400-500kcal αντίστοιχα  (συνολικός όγκος θερμίδων οι 2500). Προσπαθώ να κάνω όσο το δυνατόν ισόποσα(σε θερμίδες) γεύματα, για να μειώσω της ενδεχόμενες απώλειες σε θρεπτικά συστατικά και να διατηρώ τα επίπεδα σακχάρου του αίματος  σταθερά καθ' όλη  την διάρκεια της ημέρας. Κατά αυτό τον τρόπο έχω αρκετή ενέργεια, δεν αισθάνομαι ατονία και υπνηλία και είμαι έτοιμος πνευματικά και σωματικά για την επόμενη μου προπόνηση. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας μου, το 50%  των ολικών θερμίδων αποτελείται από σύνθετους υδατάνθρακες ( δημητριακά ολικής άλεσης , φρούτα και λαχανικά καθώς και αμυλώδη λαχανικά π.χ. όσπρια). 25% αποτελείται από πρωτεΐνη   υψηλής  βιολογικής αξίας όπου το 65% της ολικής πρωτεΐνης  είναι κυρίως ζωικής προελεύσεως( κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ  το υπόλοιπο 35%να  προέρχεται  από τους ξηρούς καρπούς , τα όσπρια και τα λαχανικά) * συμπληρωματικά λαμβάνω και 50γρ πρωτεΐνη ορού γάλακτος από σκεύασμα όπου τα 25γρ είναι ακριβώς μετά την προπόνηση σε συνδυασμό με δεξτρόζη έναν υδατάνθρακα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη για αναπλήρωση των αποθεμάτων του γλυκογόνου και την καλύτερη απορρόφηση της πρωτεΐνης . Τέλος το λίπος καταλαμβάνει το 25% των ολικών θερμίδων της δίαιτας μου με το 10% να αποτελείται μονάχα από κορεσμένα λιπαρά (είναι τα λιπαρά ζωικής προέλευσης) ενώ το υπόλοιπο 15% από πολυακόρεστα λιπαρά δηλαδή τα φυτικά λίπη ( ελαιόλαδο& ξηρούς καρπούς).

9: πόσες ώρες προπονείσαι καθημερινά & τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα σου;

Καθημερινά προπονούμε 1,5 ώρα με 2 φορές την εβδομάδα να έχω ρεπό. Το προπονητικό μου πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να με κρατάει σε ένα υψηλό επίπεδο αερόβιας ικανότητας καθ'όλη την διάρκεια του έτους. Έχω προσθέσει  και 2 φορές  την εβδομάδα βάρη δουλεύοντας κυκλικά προγράμματα με σκοπό την ενδυνάμωση ολόκληρου του σώματος. Καθημερινά και συνήθως το πρωί όταν ξυπνήσω εκτελώ για περίπου 30 λεπτά διατατικές ασκήσεις για ολόκληρο το σώμα και ειδικευμένες ασκήσεις για τους πνεύμονες. 1,5 μήνα πριν από τον αγώνα σταματώ τελείως το γυμναστήριο και δουλεύω στατικές και δυναμικές άπνοιες με ανώτατο όριο το 70% της μέγιστης μου προσπάθειας που πιστεύω ότι έχω εκείνη την ημέρα( τους προηγούμενους μήνες πραγματοποιώ ασκήσεις με δυναμικές και στατικές άπνοιες σε ποσοστό λιγότερο από το 50% της μέγιστης μου άπνοιας. Είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθούμε το σώμα μας πως αντιδρά στα ερεθίσματα της προπόνησης και να του δίνουμε τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά και τον απαραίτητο χρόνο που χρειάζεται για να αναρρώσει. Το μυστικό της επιτυχίας δεν βρίσκεται στην σκληρή προπόνηση αλλά στην σωστή αποκατάσταση μετά από κάθε  προπόνηση, αλλιώς ο οργανισμός μας βρίσκεται συνεχώς σε καταβολισμό χτυπώντας μας το καμπανάκι για μελλοντική υπερκόπωση! Όσο μεγάλο και να είναι το πάθος μας για αυτό που κάνουμε πρέπει να κατανοήσουμε ότι  ο οργανισμός μας δεν λειτουργεί με  συναισθήματα. το ανθρώπινο σώμα του κάθε ενός είναι μοναδικό  και μεταφράζει τα προπονητικά ερεθίσματα πολύ διαφορετικά σε σχέση με κάποιον άλλον. ''το ένστικτο της επιβίωσης'' για τον κάθε ένα από εμάς μεταφράζεται διαφορετικά στο DNA μας, οι προσαρμογές για να γίνουν σωστά θέλουν το απαραίτητο χρόνο είτε αυτό μας αρέσει είτε όχι. Προπονηθείτε έξυπνα,  Δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο!

10: ποιοι είναι οι στόχοι σου για το μέλλον;

Θέλω πρώτα από όλα να είμαι υγιείς εγώ και δικοί μου άνθρωποι. Στο άμεσο μέλλον αν όλα πάνε καλά έχω στόχο να πραγματοποιήσω ένα πανελλήνιο ρεκόρ στα σταθερά βάρη στην κατηγορία με τον μεγαλύτερο συναγωνισμό καθώς και ρεκόρ στις κατηγορίες πισίνας. στο έμμεσο μέλλον όνειρό μου είναι να πετύχω ένα παγκόσμιο ρεκόρ και επίσης  να καταφέρω και εγώ με την σειρά μου να συμβάλω στην ανάπτυξη της ελληνικής ελεύθερης κατάδυσης.

11: πιστεύεις ότι με τους κατάλληλους χορηγούς το άθλημα θα μπορούσε να πάει μπροστά; Εσύ έχεις χορηγό και αν ναι ποια η σχέση του μαζί του;

Πρέπει να προσελκύσουμε  χορηγούς οι οποίοι να είναι ανεξάρτητοι από τον χώρο της ελεύθερης κατάδυσης αλλά αυτό για να γίνει πρέπει πρώτα το άθλημα να προωθηθεί σωστά από όλους μας αλλά και από τους κατάλληλους ανθρώπους .Και βέβαια πιστεύω ότι η ελεύθερη κατάδυση μπορεί να πάει μπροστά με την κατάλληλη υποστήριξη γιατί είναι ένα πανέμορφο άθλημα και το αξίζει πραγματικά. Προσωπικά συνεργάζομαι με την εταιρία DIVE-SPIROS KARTELIAS, είναι μία μεγάλη και γνωστή εταιρία στον καταδυτικό χώρο οι οποία με τα εξειδικευμένα της προϊόντα, με ικανοποιεί απόλυτα στο κομμάτι του εξοπλισμού και συγχρόνως με στηρίζει σε κάθε μου αγωνιστική προσπάθεια. Την ευχαριστώ θερμά.

12: έχεις αντιμετωπίσει ποτέ επικίνδυνο περιστατικό;

Έχω αντιμετωπίσει  περιστατικά υποξίας σε φίλους  αλλά ευτυχώς είναι μετρημένα  στα δάχτυλα του ενός χεριού και όλα σε μικρό βαθμό. Προσωπικά αν και ασχολούμαι αρκετά σοβαρά με την ελεύθερη κατάδυση με την ελεύθερη κατάδυση έχω πάθει μονάχα μια φορά Black out σε μικρό βαθμό και ελάχιστες φορές απώλεια μυϊκού ελέγχου την γνωστή σε όλους μας samba( 1 φορά σε αγώνα), σε σύγκριση με αθλητές αντίστοιχου ελληνικού και διεθνούς επιπέδου.

13: αγαπημένοι σου ταινία;

Μα φυσικά δεν είναι άλλο από το Απέραντο γαλάζιο.!!

14: τι μουσική ακούς;

Αναλόγως με τα κέφια.. είμαι πιο πολύ του ξένου ρεπερτορίου. Συνήθως ακούω pop και rock μουσική με αγαπημένο μου καλλιτέχνη τον Michael Jackson και από συγκροτήματα τους  night wish  και τους  Bon Joni.

15: μια ευχή για τους φίλους της ελεύθερης κατάδυσης.

Εύχομαι σε όλους τους ελεύθερους δύτες και ψαροτουφεκάδες  ιδίως στους νέους σε ηλικία, να έχουν υγεία και να πραγματοποιούν πάντοτε ευχάριστες καταδύσεις και ασφαλείς αναδύσεις!

16: ποιες είναι τα χαρακτηριστικά  που κάνουν κάποιον πρωταθλητή;
Η επιτυχία δεν είναι θέμα τύχης. Απαιτεί πολύ προετοιμασία και χαρακτήρα. Όλοι θέλουν να κερδίσουν αλλά πόσοι από αυτούς είναι διαθέσιμοι να καταβάλουν κόπο και να αφιερώσουν χρόνο; Η επιτυχία απαιτεί θυσίες και αυτοπειθαρχία. Μου αρέσει να προπονούμαι 2 ώρες την ημέρα, δεν με ενδιαφέρει αν θα είναι πρώτες οι τελευταίες δύο ώρες. Η νίκη έρχεται όταν δεν σκεφτόμαστε πόση δουλειά χρειάζεται για να φτάσουμε στο αποτέλεσμα, όταν δεν σκεφτόμαστε πόσες ώρες προπόνησης απαιτούνται. Στον πρώτο μου αγώνα πραγματοποίησα πανελλήνιο ρεκόρ στην στατική άπνοια. Ορισμένοι ξύνισαν τα μούτρα τους, αν όμως ήξεραν πόσο σκληρά χρειάστηκε να δουλέψω για να αναπτύξω την άπνοιά μου σε τέτοιο επίπεδο, ίσως τελικά να μην τους φαινόταν τόσο εξωπραγματικό αυτό που είχα πετύχει. Υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που μετατρέπουν ορισμένους πρωταθλητές.  Το πρώτο είναι η επιθυμία. Η έντονη επιθυμία είναι το σημείο όπου ξεκινούν όλα τα επιτεύγματα. Όπως μια μικρή φωτιά δεν μπορεί να σε ζεστάνει πολύ, έτσι και μια μικρή επιθυμία δεν μπορεί να φέρει αποτέλεσμα. Το δεύτερο είναι η αφοσίωση ( ο αγώνας για την επιτυχία απαιτεί αφοσίωση). Όλοι θέλουμε να κερδίσουμε αλλα λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να πληρώσουν το τίμημα. Οι πρωταθλητές δημιουργούν τις προϋποθέσεις και δεσμεύουν  τον εαυτό τους στην επιτυχία. Για έναν πρωταθλητή όσο μεγαλύτερος είναι ο ανταγωνισμός τόσο μεγαλύτερο είναι το ερέθισμα, το κίνητρο, η απόδοση και η γλύκα της νίκης. Τρίτον είναι ο χαρακτήρας. Ο δρόμος προς την επίτευξη μιας νίκης είναι δύσβατος και κρύβει πολλά εμπόδια και χρειάζεται ισχυρός χαρακτήρας και μεγάλη προσπάθεια  για να μην πέσεις από αυτές. Επίσης  απαιτείται χαρακτήρας να μην  αποθαρρυνθείς από αυτούς που θα σου ασκούν άσχημη κριτική( και πιστέψτε με είναι  πάρα πολλοί .). Τέταρτον είναι η δύναμη της επιμονής. Πρωταθλητής δεν γίνεσαι μονάχα με ταλέντο( τίποτα δεν είναι πιο κοινό από αποτυχημένους αθλητές με άφθονο ταλέντο.)μονάχα η επιμονή και η αποφασιστικότητα σε οδηγεί  στην κορυφή. Οι νικητές έχουν την ικανότητα  να υπερπηδούν τα εμπόδια και να επανέρχονται δριμύτεροι. Και τέλος είναι το λεγόμενο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. το να παλεύεις καθημερινά να γίνεις τέλειος σε αυτό που κάνεις καταντά νευρωτικό. Το να επιδιώκεις  απλά την βελτίωση αποτελεί σίγουρα μία πρόοδο, γιατί δεν υπάρχει τίποτα που να μην επιδέχεται βελτίωση(!)δεν χρειάζεται να βελτιωθείς  1.000% σε έναν μόνο τομέα. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βελτιωθείς 1% σε 1.000 διαφορετικούς τομείς , πράγμα που είναι πολύ πιο εύκολο. Αυτό σημαίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ANEKDOTA: Κατά τη διάρκεια της πτήσης από Αθήνα προς Λονδίνο...

Πρωταθλητής στη Σαντορίνη